挪威歌手 Sigrid 和英國創作新星 Griff 合作曲 "Head on Fire" 為2022點燃耳目一新的火花!

說到兩人的認識,是在倫敦時裝週 Rueben Selby 的秀上一起吃pizza,聊開的兩人開始有後續的私交和共同創作。

Sigrid 說這首歌是講述當你遇到一個讓你魂牽夢縈的人,做什麼事都不能專心了.. "It’s about that feeling when you meet someone who just flips everything upside down and you can’t focus on anything else but that person”. 

這部MV造型和畫面有著 Sigrid 以往的話劇社(誤)風格,但場景在真的舞台劇場、再搭配 Griff 年輕又時髦的氣質,讓整個畫面瘋得很合理!

 


 

Griff X Sigrid - Head on Fire 發狂

 

 

oh I think i’ve lost my senses

喔 我已魂不守舍

am I walking straight into

我是不是正走向

a burning light, burning light

熊熊烈火,熊熊烈火

‘cus I tossed and turned the covers

因為我輾轉反側

tried to make a shape of you

努力想像你的樣子

but didn’t quite, work how I’d like

但就不是,我想要的樣子

I’m trying to find you in a crowd again

我試圖在人群中再次見到你

you were there then you were gone

你曾出現又消失了

now I’m tracing all my steps to you and oh my god oh

我追尋過往足跡去找你 喔天啊 喔

 

I think I’m losing my: mind

我覺得我心都 飛了

over here, over you, every night

在這裡,想著你,每一晚

both hands holding onto the wire

緊抓著和你有關的線索

impossible: fight

不可能贏的 戰役

over here, without you, every night

在這裡,沒有你,每一晚

sitting here with my head on fire

只能在這裡發著狂

 

All the faces here are blurry

這裡每張臉都是模糊的

And the only thing I see

我唯一能看見的

Is you and me

是你和我

Is you and me

是你和我

I zone out of conversations

我心不在焉的對話

Tryna focus but it’s not

試著回神但無法

That easy

這麽容易

That easy

這並不容易

tryna find you in a crowd again

試圖在人群中再次見到你

you were there then you were gone

你曾出現又消失了

now i'm tracing all my steps to you and oh my god oh

我追尋過往足跡去找你 喔天啊 喔

 

I think I’m losing my: mind

我覺得我心都 飛了

over here, over you, every night

在這裡,想著你,每一晚

both hands holding onto the wire

緊抓著和你有關的線索

impossible: fight

不可能贏的 戰役

over here, without you, every night

在這裡,沒有你,每一晚

sitting here with my head on fire (x3)

只能在這裡發著狂 (x3)

 

Ive been sitting here with my head on fire

我一直待在這裡發著狂

Trying not to burn but it feels so right

努力不引燃但這令人上癮

Ive been sitting here hands on the wire

我一直待在這裡握著導火線

Trying not to fall but i think i might

努力不崩潰但我可能還是會

Ive been sitting here with my head on fire

我一直待在這裡發著狂

Trying not to burn but it feels so right

努力不引燃但這令人上癮

Ive been sitting here trying not to lose my mind  But …

我一直待在這裡努力不讓自己發狂  但 …

 

(重複副歌)

 


 

1. toss and turn  輾轉難眠,努力讓自己睡著。

2. hold the wire  在(電話)線上等著對方來接。

3. zone out  失神地看不到聽不到周圍的事物。

 


 

Griff X Sigrid - Head on Fire 歌詞中文翻譯

Griff and Sigrid "Head on Hire". CREDIT: Press

 

延伸閱讀

Sigrid 2021單曲 Sigrid - Burning Bridges 歌詞中文翻譯

 

arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 jenjen 的頭像
    jenjen

    真 的 放 鬆

    jenjen 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()